نکات مهم در طراحی وبسایت رستورانی زیبا
هنگامی که برای طراحی یک وبسایت رستورانی دست به کار میشوید، مواردی هستند که باید بهشان توجه کنید. برای مثال از فکر کنید که چرا مردم از یک وبسایت رستورانی بازدید میکنند؟ – پاسخ های زیادی میتوانید برای این پرسش بدهید. به عنوان مثال برای آشنا شدن با منوی غذا، محیط داخلی رستوران و خدمات رستوران مد نظر.
علاوه بر این، مشتری میخواهد غذای خود را سفارش داده و میز خود را به صورت آنلاین رزرو کند. با در نظر داشتن چنین نکاتی، میتوانید یک وبسایت رستورانی عالی ایجاد کنید.بنابراین امروز در ادامه این مقاله می خواهیم درباره ایجاد یک وب سایت مناسب رستوران صحبت کنیم.
طراحی وبسایتهای رستورانی ساده به نظر میرسد، اما نکات مهمی در این مورد هستند که نحوه طراحی سایت زیبایی که مخاطب را هیجان زده کند و باعث افتخار مجموعه شما باشد، شما را با آنها آشنا میکنند که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.
۱-هدف قرار دادن مخاطب
اول از همه چیز شما باید مخاطبان مورد نظرتان را پیدا کنید. برای مثال اگر در نزدیکی رستوران شما دانشگاه یا مدرسه وجود داشته باشد، به احتمال زیاد درصد بالایی از مشتری های شما را نیز دانشجوها و دانش آموزان تشکیل خواهند داد؛ پس اگر یک مرکز کسب و کار به رستوران شما نزدیک باشد، از شما انتظار میرود تا توجه آنها را به خود جلب کنید تا غذای مد نظرشان را از شما تهیه نمایند.
هنگامی که با مخاطبان مورد نظرتان آشنا شدید، میتوانید کار را ادامه دهید. اگر قصد ایجاد یک کافه دانشجویی داشته باشید، یک طراحی تمیز و روشن انتخاب بجایی خواهد بود. اما اگر سعی میکنید که همه اقشار را به رستوران خود بکشانید ، به دنبال یک سبک ظریف و حرفهای بروید.
همچنین میتوانید با صاحب رستوران صحبت کنید تا ساعت های خاص و یا سایر تخفیفها را برای جذب مشتریان بیشتر در نظر بگیرد. فراموش نکنید که یک صفحه وب اضافی، تصویر کشویی یا پنجره پاپ آپ برای یک توضیح مختصر در مورد آن ایجاد کنید.
۲-هر چه ساده تر بهتر!
یک اصل طراحی معروف به نام KISS وجود دارد، یعنی “ساده و جذاب نگه داشتن”. با این اصل، سادگی و طراحی کاربر پسند باید هدف اصلی شما در طراحی یک وبسایت باشد. اگر یک کاربر در سایت شما با گزینه های بیشتر و شلوغ تری مواجه شود و به عبارتی سادهتر سردرگم شود به احتمال زیاد سایت شما را ترک خواهد کرد و به سراغ گزینه های بهتر خواهد رفت.
علاوه بر این، هر وبسایت خوب رستورانی باید شامل صفحات مهم و ضروری مانند صفحه اصلی ، منوی غذا، صفحه درباره ما و فرم تماس با ما و … باشد. این بسیار مهم است که همه این صفحات را ایجاد کنید زیرا در صورت نبود هر یک از آنها وبسایت کامل نخواهد بود. شما همچنین میتوانید یک برگه فرم نظر خواهی اضافه کنید تا مشتریان شما با توجه به تجربه خودشان از رستوران شما به آن نظر بدهند.
۳-طرح و رنگ سایت
آیا متوجه شدهاید که پالت رنگ بسیاری از سایت های رستوران شامل چهار رنگ اصلی است: قهوه ای، سفید، قرمز و سیاه. البته امروزه شما میتوانید طیف کاملی از رنگ ها را در وبسایتهای رستورانی مشاهده کنید، اما این چهار رنگ اصلی به دلایلی خاص انتخاب شدهاند. شما میتوانید با نگاه کردن به نمونه های زیر، آن را بهتر درک کنید.
رنگ قهوه ای نماد اعتماد، ثبات و پایبندی به سنت است.
سفید احساس تازه، خاص و آزادی می دهد.
رنگ مشکی با رمز و راز و قدرت ایجاد شده است. علاوه بر این، عکاسی از غذا در یک زمینه سیاه و سفید جذاب به نظر می رسد.
رنگ قرمز اغلب توسط رستورانهای فست فود استفاده میشود، زیرا رنگ قرمز نماد سریع بودن است و توجه خود را بهتر از دیگران جلب میکند. همیشه توجه داشته باشید که رنگ ها بر رفتار کاربر تاثیر میگذارند .
۴-سادگی فرم تماس باما
وبسایت رستورانی شما باید یک فرم تماس و یا بازخورد ساده برای استفاده داشته باشد. توجه داشته باشید که فقط درج شماره تلفن و آدرس ایمیل در این بخش کافی نیست. در یک فرم تماس با ما، شما باید بخش هایی را اضافه کنید که بتوانند به کاربر جهت برقراری ارتباط با شما کمک کنند.
همچنین، به فرم تماس با ما نقشهای اضافه کنید تا محل دقیق رستوران شما را نشان دهد؛ با اینکار دیگر سوالات مربوط به آدرس از شما پرسیده نخواهد شد.
۵-اجتماعی بمان!
وبسایتها و شبکههای اجتماعی زیادی وجود دارند که میتوانید از آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و پیدا کردن مشتریان، استفاده کنید. اجازه دهید بازدید کنندگان و مشتریانتان از اخبار، بروز رسانیهای رستوران و حتی کارمندان شما از طریق شبکه های اجتماعی آگاه شوند و آنها را دنبال کنند.
پیشنهاد شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با ۵۹ هزار تومان
رسانه های اجتماعی میتوانند یک منبع عالی برای ارتقا وبسایت رستورانی شما باشند. همچنین، این میتواند شما را سریع به هدفتان برساند. بنابراین مهم است که برای برقراری ارتباط با دیگران، دوستان و مشتریان خود در فکر ارائه بهترین خدمات نیز باشید.
” سخنان و نظرات “ مشتریانتان انگیزه بسیار قوی برای شماست. شما میتوانید آنها را به نفع خود تبدیل کنید. برای مثال با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتی که واقعا برای مخاطبان شما مفید و جالب است.
۶-تصاویر با کیفیت بالا
یک مورد دیگر در طراحی وبسایت رستورانی شما که میتواند مشتریان را به کسب و کار شما بکشاند، تصاویر هستند. تصاویر غذا، محیط و حتی مبلمان و یا ظروف میتواند تفاوت بزرگی در جذب مشتری ایجاد کند. در این راستا، عکس های پس زمینه بزرگ یک انتخاب شگفت انگیز برای طراحی وبسایت رستورانی است.
شما همچنین میتوانید برخی از تصاویر با کیفیت بالا را به برگه منوی غذا اضافه کنید تا کیفیت غذای شما را نشان دهد. تا جایی که میتوانید تصاویر غذاهای “خوشمزه” قرار دهید تا با دیدن عکسها اشتهای مشتریانتان باز شود. تصاویر غذای شما باید بسیار جذاب و واقع بینانه باشد، تا مشتریانی که در وبسایت شما مشغول گشت و گذار هستند با غذا های شما آشنا شوند.
۷-صفحه “درباره ما” منحصر به فرد
وبسایت رستورانی شما یک ابزار برای برنده شدن در میان جمعیت و بالا بردن سطح و امتیازتان در میان رقیبانتان است. صفحه “درباره ما” باید منحصر بفرد باشد و خودش را نشان دهد. سعی کنید طرح شخصیتی خودتان را پیدا کرده ودر آن صفحه استفاده کنید و به مشتریان بالقوه خود نشان دهید که تیم شما چقدر صمیمی و حرفهای است.
روش مطالعه مردم از روی وبسایت، متفاوتتر از مطالعهشان از روی کتاب و مجلات است. این واقعیت را در نظر بگیرید و مطلب اصلی را با فونت Bold (تو پر) برجسته کنید. این نکته نه تنها برای درک بهتر اطلاعات از روی سایتتان کمک خواهد کرد، بلکه از نظر سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) نیز تاثیرگذار خواهد بود.
نکته دیگر، محل قرارگیری لوگو
میخواهم با شما یک نکته کوچک را نیز به اشتراک بگذارم. تقریبا تمامی وبسایتها سعی میکنند که لوگو شان در گوشه بالا سمت چپ صفحهشان قرار دهند اما چرا؟ بر اساس یک تحقیق وقتی فردی وبسایتی را باز میکند ابتدا نگاهش به سمت چپ سایت میفتد بنابراین بهتر است لوگو در سمت چپ سایت قرار بگیرد.
نتیجه گیری
در این پست به بررسی نکات مهم طراحی وبسایت رستورانی زیبا پرداختیم. این نکات برای افراد تازه کار آماده شدهاند اما امیدوارم افراد حرفه ای نیز آنها را تشویق کنند، اهداف خود را تعیین کنید و با استفاده از وبسایت خود برای رسیدن به آنها تلاش کنید. به یاد داشته باشید که عالی بودن یک مسیر است نه یک مقصد!