معرفی ۶ کتاب در زمینه کارآفرینی و مدیریت
اگر کسبوکاری بهراه انداختهاید یا کارآفرین هستید، خواندن کتابهای الهامبخش به موفقیت کسبوکارتان کمک خواهد کرد.در این مقاله به معرفی ۶ کتاب در زمینه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار خواهیم پرداخت.
۱.کتاب (شدن) اثر میشل اوباما
هر انسانی در مسیر موفقیت، ماجرای جالب و منحصربهفردی تجربه میکند؛ ماجرایی که پیروزی و شکستهای زیادی دارد و معمولا از چشم دیگران دور میماند. میشل اوباما در این کتاب خاطرات زندگیاش را بازگو کرده است؛ بهویژه زمانی که بانوی اول کاخسفید بود. داستان این کتاب بازتابی از تجربهی بسیاری از ما است. لیسا اسکیتتاتوم، مدیرعامل استارتاپ مدیریت شغل Landit، این کتاب را معرفی کرده است.
۲.کتاب «تفکر سریع و آهسته» اثر دانیل کانمن
دانیل کانمن، نویسندهی این کتاب، برندهی جایزهی نوبل و روانشناس است و زمان زیادی برای تحقیق دربارهی درک سازوکارهای تصمیمگیری صرف کرده است. این کتاب دو سیستمی را بررسی میکند که انسانها برای قضاوت استفاده میکنند: سیستم اول که کموبیش تحریک میشود و بهشدت تحتتأثیر احساسات است؛ و سیستم دوم که انسان برای حل مشکلات طولانیمدت استفاده میکند و فرایند تحلیلی آهستهتری دارد.
پیشنهاد شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با ۶۹ هزار تومان
نکتهی جالب این است که اغلب ما بهدلیل وابستگی به سیستم اول، دچار «توهمات و تعصب شناختی» میشویم. همهی ما تلاش میکنیم در مدت زمان کم، تصمیم بهتری بگیریم و این کتاب با توضیح اینکه چرا انسانها به این شکل رفتار میکنند، نصیحتهای آموزندهای برای بهترین تصمیمگیری در مدت زمان کم ارائه میدهد. نیکول سنتنو، مدیرعامل استارتاپ غذایی Splendid Spoon، این کتاب را معرفی کرده است.
۳. کتاب «سختی کارهای سخت: ساختن کسبوکار زمانی که هیچ پاسخی ساده نیست» اثر بن هورویتز
فلون فاتمی، مدیرعامل استارتاپ هوش مصنوعی Node، این کتاب را به انجیل کارآفرینی تشبیه کرده است. او خواندن این کتاب را به مدیران اجرایی و کارمندانش توصیه کرده و معتقد است از بسیاری از درسهای این کتاب میتوان روزانه استفاده کرد.
۴.کتاب «جرئت بسیار» اثر برنه براون
نیندی کاپور، مدیرعامل استارتاپ مبلمان Maiden Home میگوید تابهحال کتابهای زیاد و جالبی دربارهی کسبوکار به او پیشنهاد شده؛ اما معتقد است تأثیرگذارترین کتابها، تبلیغ نمیشوند. او یکی از طرفداران بزرگ برنه براون است و مطالعهی این کتاب به او در ساخت اکوسیستم میان شرکا و تیم کاری و مشتریهایشان در سراسر آمریکا کمک بسیاری کرده است.
۵.کتاب «راهنمای رشد چشمگیر» اثر الاد گیل
اگر محصولی ساختهاید و میخواهید وارد مراحل بعدی شوید، این کتاب راهنما و مشاور خوبی است که کارآفرینان موفق با کمک آن محصولاتشان را در سیلیکونولی عرضه کردهاند. درنظرگرفتن فرهنگ، نقش مهمی در سنجش کسبوکار دارد و این نحوهی استخدام تیم است که فرهنگ سازمانی شرکت را شکل میدهد. جسیکا متیوز، مدیرعامل استارتاپ انرژی Uncharted Power، این کتاب را معرفی کرده است.
۶.کتاب «از خوب به عالی: چرا برخی شرکتها جهش میکنند و برخی نمیکنند؟» اثر جیم کالینز
این کتاب دلایل مطرحشدن شرکت و رشد و پیشرفت آن را بررسی میکند. همچنین، چگونگی ساخت سازمانی را نشان میدهد که میتواند در زمان خود برجسته شود. مایکل استینمتز، مدیرعامل استارتاپ Flow Kana، این کتاب را معرفی کرده است.
منبع::❊