نکات کاربردی برای بهینه کردن پروفایل اینستاگرام
اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکههای اجتماعی به خصوص در ایران است که ماهانه ۸۰۰میلیون کاربر فعال دارد. من به آمار جهانی خیلی اشاره نمیکنم اما در ایران به راحتی جای فیسبوک را گرفته است و تا حدی تب فیسبوک خوابیده است و جای خود را به اینستاگرام داده است.
از وقتی هم که امکان قرار دادن ویدیوهای یک دقیقهای فراهم شده است، شاهد محتواهای آموزشی یا سرگرم کننده بسیاری در اینستاگرام هستیم به طوری که خیلی از افراد به صورت جدی اقدام به برنامهسازی در اینستاگرام میکنند.
از دیگر مزیتهای اینستاگرام این است که شما میتوانید مشتریان احتمالی شهر یا محله خود را نیز هدف بگیرید، که این برای کسبوکارهای محلی یک مزیت و دلیل بازاریابی در اینستاگرام است.در این مقاله قصد داریم با نکات کاربردی برای بهینه کردن پروفایل اینستاگرام جهت ارتباط بهتر و دستیابی بهتر مخاطب به صفحه پروفایل کسب و کار مدنظر ما آشنا شویم.
صفحه پروفایل اینستاگرام یک کسبوکار بسیار متفاوت از یک پروفایل شخصی است، پروفایل اینستاگرام یک کسبوکار را همانند صفحه اصلی وبسایت آن کسبوکار در نظر بگیرید.
نکات کاربردی برای بهینه کردن پروفایل اینستاگرام
۱.اولین قسمت از پروفایل شما، آیدی یا همان یوزرنیم کسبوکار شماست، همان نامی که افراد میتوانند به وسیله آن شما را تگ کنند یا شما را جستجو کنند. پس اولین قدم در داشتن یک پروفایل بهینه این است که این نام را به درستی انتخاب کنید.آیدی پروفایل شما باید مرتبط با نام کسبوکار شما باشد و نوشتن آن راحت باشد.
۲.دومین نکته این است که پروفایل اینستاگرام یک کسبوکار باید به صورت عمومی باشد یعنی هر فردی حتی بدون دنبال کردن شما بتواند محتوای صفحه شما را مشاهده کند.
۳.سومین نکته در مورد عکس پروفایل اینستاگرام است، عکس پروفایل اینستاگرام شما باید مرتبط با کسبوکارتان باشد که معمولا لوگوی کسبوکار خواهد بود و در درجه بعدی باید کیفیت لازم را داشته باشد. عکس پروفایل بی کیفیت منظره خوبی را ایجاد نمیکند.
۴.چهارمین نکته مربوط به نام صفحه اینستاگرام شماست، نام همان چیزی است که دقیقا زیر عکس پروفایل شما نوشته میشود و امکان فارسی نوشتن آن نیز وجود دارد. افراد با نام صفحه نیز میتوانند شما را جستجو کنند ولی تگ کردن فقط به وسیله آیدی صفحه امکان پذیر است.
۵.پنجمین نکته مربوط به بیوی پروفایل شما میباشد، بیو همان قسمتی است که زیر نام پروفایل شما قرار میگیرد و شما میتوانید توضیحاتی را در مورد کسبوکار خود ارایه دهید. در این قسمت تنها ۱۵۰ کارکتر میتوانید بنویسید، پس سعی کنید در همین ۱۵۰ کارکتر به سوالات ذهنی کاربر که به آنها اشاره شد پاسخ دهید.
۶.ششمین نکته در بهبود پروفایل مربوط به بخش وبسایت است، این قسمت تنها جایی است که اینستاگرام اجازه درج لینک را به شما داده است، البته در این قسمت حتما نباید آدرس وبسایت قرار گیرد، میتوانید آدرس تلگرام خود یا هر لینک دیگری را نیز وارد کنید.
سعی کنید از این قسمت به نحو احسنت استفاده کنید، برخی آدرس وبسایت، برخی آدرس لندینگ پیج کمیپن خود و برخی آدرس تلگرام خود را وارد میکنند.
۷.هفتمین نکته مربوط به بهینه سازی پستها است، لطفا از تگ لوکیشین استفاده کنید، وقتی محتوایی در اینستاگرام قرار میدهید، میتوانید با استفاده از تگ لوکیشین موقعیت جغرافیایی این عکس را مشخص کنید.
مثلا عکسی از محیط کسبوکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص میکنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگارم، پستهایی که از تگ لوکیشین استفاده میکنند بیشتر از پستهای دیگر دیده میشوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر میکنند.
۸.عکسهای با کیفیت قرار دهید، اینستاگرام پر از عکس است و کاربران روزانه عکسهای زیادی مشاهده میکنند که خیلی از آنها با کیفیت هستند، پس با قرار دادن عکسهای بیکیفیت، برند خود را خدشه دار نکنید.
۹.در محتواهایی که قرار میدهید از هشتگهای مرتبط استفاده کنید، اینستاگرام محدودیت ۳۰ هشتگ را گذاشته است ولی به این معنی نیست که حتما ۳۰ هشتگ را وارد کنید، معمولا تعداد ۱۰ یا ۱۱ هشتگ مناسب است، در هشتگها زیاده روی نکنید و از هشتگهای نامرتبط که صرفا پرطرفدار هستند استفاده نکنید.
سخن آخر
همانطور که متوجه شدید، اینستاگرام یکی از بهترین شبکههای اجتماعی است که میتوانید در آن حلقهای از مخاطبان هدف داشته باشید، حلقه را گسترش دهید، ارتباط بهتری با آنها داشته باشید و چهره مورد نظرتان از برندتان را به مخاطبان نشان دهید.
اینستاگرام یکی از بهترین شبکههای اجتماعی برای نمایش فرهنگ کاری کسبوکارتان است، یکی از بهترین شبکهها برای نشر محتوای ویروسی، یکی از بهترین شبکهها برای افزایش آگاهی از برند و یکی از بهترین شبکهها برای افزایش فروش است. تنها کافیست، کمی بررسی کنید و با هدف و استراتژی مشخص پا به این شبکه اجتماعی بگذارید.