بهینه سازی عنوان یا Title صفحات در سئو
تگ تایتل یک عنصر HTML است که عنوان یک صفحه وب را مشخص می کند. در این مقاله می خواهیم با بهینه سازی عنوان یا Title صفحات در سئو آشنا شویم. Title Tag در صفحات نتایج موتورهای جستجو به صورت یک عنوان قابل کلیک نمایش داده می شوند و با توجه به اینکه این عنوان نمایانگر محتوای سایت شما در میان نتایج جستجو به صورت مختصر می باشد، انتخاب دقیق آن در زمینه قابلیت استفاده، جستجوگرها و به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی دارای اهمیت است.(مقالات مرتبط با سئو)
تگ Title داخل قسمت head صفحه ی HTML قرار داده می شود. تگ title (که نباید با heading صفحه اشتباه گرفته شود) در حقیقت متنی را که باید در نوار عنوان مرورگر به نمایش درآید (همچنین زمانی که صفحه ای را bookmark می کنید یا آن را به لیست Favorites مرورگر اضافه می نمایید)، مشخص می کند.
استفاده ی ناصحیح از title یا نداشتن آن می تواند علت اصلی پایین بودن رتبه ی سایت در موتور جستجوگر گوگل باشد. تنها عامل دیگری که می تواند در پایین بودن SEO سایت نقش مهمتری داشته باشد، نداشتن محتوای مناسب و مرتبط یا فقدان لینک های با کیفیت از دیگر وب سایت هایی که به شما ارجاع می دهند، باشد.
پیشنهاد شگفت انگیز کدفرند،دسترسی به تمامی دوره های آموزشی کدفرند تنها با تهیه اشتراک ویژه
بهینه سازی عنوان یا Title
تگ HTML Title که به صورت <title> نوشته می شود، حاوی عنوان صفحه بوده و بایستی در قسمت Head صفحه قرار بگیرد.
عنوان صفحه یا page title متنی است که در title bar مرورگر نمایش داده شده و همچنین عنوانی است که وقتی شما یک صفحه را bookmark کرده و در بخش علاقه مندی های خود قرار می دهید، نمایش داده می شود..(مقالات مرتبط با سئو)
عنوان صفحه مهم ترین بخشی از صفحه است که بایستی کلمات کلیدی keywords شما حتما قرار داده شوند. استفاده درست از واژه های کلیدی keywords در عنوان یا title صفحه، به خصوص در صفحه اصلی سایت برای گوگل بسیار مهم بوده و لحاظ می شود. اگر هیچ کار خاصی نمی خواهید برای سئو سایت خود انجام دهید، حداقل این یک مورد را به درستی رعایت کنید..(مقالات مرتبط با سئو)
نکاتی که در هنگام تعیین عنوان صفحه، حتما مد نظر قرار دهید :
- عنوان یا title صفحه نبایستی بیش از 9 کلمه یا 90 کاراکتر باشد .
- کلمات کلیدی مورد نظر خود را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید.
- عنوان شرکت یا برند تجاری خود را در عنوان صفحه قرار ندهید، مگر این که برند شما شناخته شده باشد.
نکات بسیار مهم زیر را در هنگام تعیین عنوان برای صفحات سایت
- هر صفحه وب بایستی دارای یک عنوان (Page Title) منحصر به فرد خود باشد.
- اگر به نظر شما درست است، عباراتی حاوی کلمات کلیدی خود را در عنوان هر صفحه به کار ببرید.
- عنوان صفحه اصلی سایت خود را با مهم ترین کلمه کلیدی مورد نظرتان شروع کرده و کلمات کلیدی دیگر را در ادامه عنوان قرار دهید.
- حالت های مختلف (مثل کلمات هم معنی، مفرد، جمع و ..) را در کلمات کلیدی صفحات خود جستجو کرده و بهترین حالت را در عنوان صفحه قرار دهید.
- اگر مجبور هستید عنوان شرکت یا برند خود را در عنوان صفحه قرار دهید، آن را در انتهای متن وارد نماید.
- از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی خود (حداکثر 2 یا 3 بار) در عنوان صفحه پرهیز کنید.
- اطمینان حاصل کنید تگ <title>، اولین تگ موجود در قسمت صفحه وب است. این کار به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند عنوان را راحت تر پیدا کنند.