Domain Authority چیست؟
امروز با یکی دیگر از مقالات مرتبط به موضوع سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در خدمت شما هستیم. در بخش اول این مقاله (Domain Authority چیست؟) قصد داریم به شرح مفاهیمی از جمله Domain Authority و Page Authority بپردازیم. پس از ارائه ی شرحی مختصر بر این مفاهیم، موارد موثر در افزایش اعتبار یک دامنه را برای شما شرح خواهیم داد و در انتها به ارائه ی روش هایی برای افزایش اعتبار دامنه خواهیم پرداخت.
Domain Authority چیست؟
Domain Authority (دامین آتوریتی) که از آن با عناوینی همچون DA یا اعتبار دامنه نیز یاد میکنند، نوعی سیستم امتیاز دهی است که توسط moz.com ابداع شده است. این سیستم امتیاز دهی میتواند به شکل موثری، جایگاه شما را در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP یا Search Enngine Results Pages) پیش بینی کند. در این سیستم امتیاز دهی، به هر دامنه، امتیازی بین ۰ تا ۱۰۰ تعلق میگیرد. هر چقدر این امتیاز بالا تر باشد، شانس دامنه برای پدیدار شدن در نتایج ابتدایی جستجو بالا تر خواهد بود.
دسترسی نامحدود به دوره های آموزشی کدفرند به ارزش ۴ میلیون تومان،تنها با پرداخت ۴۹ تومان
در سنجش دامین اتوریتی، موارد مختلفی نقش دارند که یکی از مهمترین آنها، تعداد بک لینک های دریافتی دامنه ی شما و ارزش آنهاست. همچنین بد نیست به این نکته اشاره کنیم که افزایش اعتبار دامنه در مقادیر پایین مثلا از ۱۰ به ۲۰ بسیار بسیار آسان تر از افزایش اعتبار از ۶۰ به ۷۰ خواهد بود.
برای اینکه نقش DA را بهتر درک کنید، میتوانیم اینطور توضیح بدهیم که اگر دامنه ی A دارای دامین اتوریتی ۱۰ باشد و دامنه ی B دارای دامین اتوریتی ۲۰، در یک جستجوی مشابه در صورت رقابت دو دامنه با یکدیگر، در صفحه نتایج موتور جستجو، دامنه B پیش از دامنه A به نمایش در آمده و ارزش بیشتری خواهد داشت.