12 نکته برای تبدیل شدن به یک طراح وب موفق
طراحان وبسایت اغلب در مورد مهارتهای ملموس خود، مانند مهارتهای فتوشاپ یا تسلط بر جیکوئری(دوره های آموزشی طراحی وب و طراحی رابط کاربری)، مطمئن هستند. با این حال موفقیت در زمینه طراحی وبسایت به داشتن دانش و مهارتهای بیشتر از موارد مذکور نیاز دارد. موارد بسیار مهمی هستند که هر طراح وب مشتاق و علاقهمند در هنگام ایجاد پروژه های حرفهای خود، باید در ذهن داشته باشد.به عنوان یک طراح وب موفق، راهنمایی های زیر به شما کمک خواهد کرد که خودتان را به یک طراح وب قهار تبدیل کنید پس با من همراه باشید.
نکته یک : مهارتهای ارتباطی موثر
ارتباط موثر یکی از مهارتهایی است که می تواند شما را در هر زمینه ای موفق کند یا شکست دهد. اما نکته بسیار مهم در طراحی وب این است که در ارتباط با یک مشتری، مدیرپروژه یا توسعه دهنده میتوانید موفقیت یک پروژه را تعیین کنید.کاملا قابل درک است هنگامی که به ارائه و فروش کارتان میپردازید، باید در ارتباطات خود با مشتری واضح و روشن باشید. شما باید بتوانید به طور هوشمندانه درباره دلیل انتخاب نوع طراحی خود صحبت کنید. – چرا شما ابن طراحی را انتخاب کرده اید و چگونه این طراحی مبتواند برای آن کسب و کار مناسب باشد. همچنین اگر در برقراری ارتباط خوب هستید، بسیاری از اختلافات کوچک را میتوانید به راحتی حل و فصل کنید. بنابراین، برقرار کردن ارتباط و ارتباط خوب، به معنی زنده ماندن و موفقیت است.
نکته دو : قادر به فروش باشید
برای اینکه خودتان را از رقابت کنار بگذارید، باید مردم را در مورد خود و مهارتهای خود مطلع کنید. تعدادی از راههایی که میتوانید برای اینکار انجام دهید وجود دارند. برای مثال بازاریابی کلامی، بازاریابی در رسانههای اجتماعی و حتی بازاریابی با کارت بازرگانی میتوانند به خوبی کار کنند. با این حال، اگر شما ترجیح میدهید در صندلی راحت نشسته و صبر کنید تا مشتریان شما را بشناسند و به شما بپیوندند، مطمئنا شما شکست خواهید خورد!
نکته سوم : نمونه طرح پیش از طراحی اصلی
در حالی که بسیاری از طراحان با توجه به نوع نگرش “منتظر الهام گرفتن” هستند، اما واقعیت این است که فقط کمی برنامه ریزی میتواند به این الهام کمک کند و به آن سرعت ببخشد. به همین ترتیب، قبل از رفتن به فرآیند طراحی وب، لازم است که برنامهریزی و تحقیق خوبی داشته باشید. برنامهریزی را میتوان به سه بخش تقسیم کرد:
- تحقیق درباره شرکت مشتری
- سوال کردن از مشتری درباره انتظارات و خواستههایش در وبسایت
- فکر کردن به آنچه که رقبا انجام میدهند و روند صنعت مربوطه
یک طرح وبسایت را در ذهن تصور کنید و سپس آن را بر روی کاغذ (در صورت امکان) طراحی کنید. برنامهریزی و تحقیق قبل از طراحی میتواند به خوبی زمان، پول و منابع را صرفهجویی کند.
نکته چهارم : ارزیابی کار خود و دریافت بازخورد
چرخه یک پروژه طراحی وب، با ارزیابی و تجزیه و تحلیل، کار طراحی شما به پایان میرسد. توانایی پذیرش و پیادهسازی بازخورد به صورت موثر، یک ویژگی مهم از متخصصان خلاق است. مانند دیگر عوامل ذکر شده، داشتن چشم انداز خوب در بروز مشکل در کار خود، کیفیتی است که طراحان وب موفق باید داشته باشند. طراحان وب باید قصد موفقیت وبسایت خود را در جایگاه مخاطبان هدف قرار دهند.
نکته پنچم : طراح وب، طراح گرافیک نیست
واقعیت این است که طراحی وب یک زمینه کاملا جداگانه از طراحی گرافیکی است که دارای درخشش و تخصص خاص خود است. اینها دو رسانه مختلف هستند و بنابراین هدف مخاطبان و اهداف یک وبسایت کاملا متفاوت از یک طرح گرافیکی است. همیشه این امکان وجود دارد که یک طراح گرافیک به یک سطح از طراح وب پیشرفت کند، هنگامی که او مهارت های فنی خاصی را می آموزد، اما مهم این است که تصور نکنید که طراح گرافیک حرفهای و قهار بلافاصله در هنگام طراحی برای وب موفق خواهد بود. برای موفقیت در کسب و کار وب خود، شما باید خود را به زمینه طراحی وبسایت متعهد و خودتان را در آن متمرکز کنید.
نکته ششم : خودتان را با تکنولوژیهای جدید بروز کنید
دنیای تکنولوژی و رایانه تقریبا هر روز تغییر کرده و گستردهتر میشود. برای بروز ماندن، یک طراح وب خوب باید به لحاظ دانش و تکنیکی خود را با این تغییرات در تکنولوژی هماهنگ کند. یک بخش از روز کاری یا پایان هفته را برای یادگیری چیزهای جدید در زمینه فعالیت و تخصص خود اختصاص دهید. تحقیق کنید که چه چیز تازهتری آمده است، چه چیزی درحال توسعه و ترند شدن هست و چه چیزهایی قدیمی شده و از بین میروند. بنابراین اگر میخواهید از رقبای خود پیشی بگیرید، به این نکته هم توجه کنید.
دسترسی نامحدود به دوره های آموزشی کدفرند به ارزش ۵ میلیون تومان،تنها با پرداخت ۵۹ هزار تومان
نکته هفتم : طراحی وبسایت از “مهارتهای نرمافزاری” نیست
اگر فاکتورهای موفقیت یک طراح وب را در نظر بگیریم، مهارتهای نرمافزاری طراحی وب یکی از مهمترین موارد است. همانطور که قبلا ذکر شد، زمینه طراحی وب به سرعت در حال به روزرسانی میباشد. هر روز یک تکنیک جدید معرفی می شود. یک طراح وب موفق باید یاد بگیرد و درک کند که چگونه این تکنیک ها را به خوبی اجرا کند.
به غیر از سایر مهارتهای پایهای در زمینه طراحی وب، درک موارد مهم دیگری همچون کدنویسی پیشرفته HTML، کارکردن و استفاده باکفیت از CSS برای سازگاری با مرورگرهای مختلف، روشهای بهینهسازی هوشمند مبتنی بر موتورهای جستجو، تکنیکهای UI جاوا اسکریپت و ایجاد یک سایت بنیادین که در آن شما میتوانید صفحات یا محتوای بیشتری را با گذشت زمان اضافه کنید.
نکته هشتم : به دست آوردن تجربه
موفقیت یک طراح وبسایت بستگی زیادی به تجربهاش در این زمینه دارد. معمولا کارفرمای شما، مشتری بالقوه و یا سایر مردم علاقهمند به دانستن تجربیات شما در این زمینه هستند؛ اینکه شما با چه شرکتهایی کار کردهاید و در چه پروژههایی فعالیت کردهاید برای آنها بسیار مهم است. از دیدگاه شما، داشتن یک تجربه گسترده در این زمینه به شما کمک میکند تا سریعا راهحلهایی برای مشکلات موجود در فرآیند کار پیدا کنید و یا پیشنهاداتی برای نوع طراحی موردنظرتان برای آن ارائه دهید.
نکته نهم: سازماندهی شده و مرتب باشید
حرفهای که بخوبی سازماندهی شود، به همان خوبی نتیجه میدهد. مهم نیست که شما در کدام حوزه تخصص دارید. سازماندهی برای موفقیت هر شخص بسیار مهم و یک امر ضروریست؛ ممکن است در طول طراحی وبسایت کارتان خراب شده و سطح آن از چیزی که میخواهید پائین تر بیاید و در حقیقت این میتواند منجر به بروز بسیاری از مشکلات برای شما شود.
بنابراین به سازماندهی رایانه خود با طبقهبندی فونتها، تصاویر، گرافیک، فیلم ها و حتی فایل های صوتی در پوشه های جداگانه شروع کنید و آنها را به طور مناسب نمادگذاری کنید.نگهداری لیست کارهای انجام شده ممکن است به طراحان وب کمک کند تا خود را سازماندهی کنند، وقت خود را به خوبیاستفاده کنند و کار را سادهتر از انتظار انجام دهند.
نکته دهم : فهم و ذهنیت کسب و کار داشته باشید
طراحان وب معمولا کارکنان آزاد و یا برمبنی حقوق و دستمزد هستند. باید برای هر پروژه یک ذهنیت اقتصادی و کسب درآمد داشته باشند. یک طراح وب موفق، وبسایتها را برای مشتریان خود فقط طراحی نمیکند؛ بلکه راههای کسب و کار را برای آنها ایجاد میکند.با این حال اگر مدیریت کسب و کار، فرآیند طراحی وبسایت را مقداری دشوار میکند، ارزش این کار را از لحاظ اقتصادی دارد
نکته یازدهم : یک بازیکن تیم باشید – کار تیمی انجام دهید
میتوان گفت که طراحی وبسایت تقریبا یک نمایش تک نفره است. با این حال اگر شما در یک استودیو بزرگ طراحی و یا با یک مشتری کوچک کار میکنید، کار تیمی غیر قابل امتناع است. درحالی که معمولا کار طراح وب نیازی به یک تیم بزرگ حرفهای ندارد (در بسیاری از موارد ممکن است احساس کنید قادر به انجام همه کارها به تنهایی هستید)، مهم است بدانیم که چقدر تواناییهای شما برای کار با دیگران و اعطای وظایف در طول یک پروژه به بازی خواهد افتاد.
یک بازیکن تیم خوب بدان معنی است که نقش خود را در طرح و پروژه بزرگتر بشناسید و برای بقیه مفید باشید. یاد بگیرید که به طور موثر با دیگران همکاری کنید و کار خود را بهبود ببخشید!
نکته دوازدهم : نمونه کارها را بروز نگه دارید
نگهداری نمونه کارها برای هر طراح وبسایتی بسیار مهم است… اما طراحان وب اغلب با مشکل : “نیاز به آپدیت بودن نمونه کارهایشان” روبرو هستند. نمونهکارها بهترین واسطه برای طراحان وب است تا توانایی، سوابق و تجربیاتشان را با آن برای بقیه به اشتراک بگذارند. اما مهمتر از همه این است که به مشتریان نمایش دهید که شما بروز، مطابق با جدیدترینها و فعال در این زمینه در دنیای امروز هستید، نه پنج سال قبل!