۶ مورد ضروری زمانی که هیچ فروشی نداریم
اگر کسب و کار اینترنتی یا فیزیکی دارید ممکنه است که مواقعی با کاهش یا عدم فروش مواجه شوید.در این مواقع ممکن است از ادامه فعالیت ناامید شویدحتما در مواجهه با کاهش فروش با ناامیدی رو به رو شده اید و شاید باعث تعجبتان شده باشد که مشتریان بر روی تبلیغات محصول شما کلیک می کنند اما فروشی ندارید،اما راهکارهای نیز وجود دارد که می تواند شما را از این مشکلات رها کند.در این مقاله می خواهیم با ۶ مورد ضروری و کاربردی در زمانهایی که هیچ فروشی نداریم آشنا شویم.
۱.تجزیه تحلیل ترافیک وب سایت
تجزیه و تحلیل فروشگاهتان اطلاعات زیادی درباره علل انصراف مشتریانتان از خرید در اختیارتان قرار می دهد. نمودار رفتار بازدیدکنندگانتان را در Google Analytics بررسی کنید تا مسیری که مشتریان در سایت شما طی می کنند و صفحاتی که بیشتر باعث شده سایت شما را ترک کنند پیدا کنید.
- قسمت های خروج از سایت را بررسی کنید.
- مسیر حرکت کاربران در سایت را بررسی کنید
- ورودی های کاربران را بررسی کنید(از طریق موتورهای جستجو،شبکات اجتماعی،محتوای وبلاگ).
- مدت زمانی که در وب سایت شما یا در صفحه محصولات شما سپری میکنند را بررسی کنید.
۲.مشکلات رایج در فروشگاه را بررسی کنید
ده ها دلیل برای ترک سبد خرید میتوان یافت و غیرممکن است که فقط ۱ علت بتوان برای آن پیدا کرد. به همین دلیل بررسی لیستی از مشکلات رایجی که باعث ترک سبد خرید می شوند و یافتن آنها در فروشگاهتان بسیار مفید خواهد بود. این مشکلات عبارتند از:
- هزینه زیاد ارسال کالا
- اجبار به ساخت حساب کاربری
- دشواری استفاده از سایت و تجربه کاربری نامناسب
- متنوع نبودن گزینه های پرداخت
- هزینه های ارسال و اطلاعات دیگر به راحتی در دسترس قرار ندارند
- مراحل ثبت سفارش پیچیده
۳.بررسی دلایل خروج کاربران از وب سایت
اگر بازدید خوبی دارید ولی فروش ندارید، یک نظرسنجی برای بررسی علت خروج بازدیدکنندگانتان پیاده سازی کنید. به جای پیشنهاد تخفیف، نظرسنجی ساده ای تهیه کنید که بازدیدکنندگان بتوانند با یک کلیک به آن پاسخ دهند. به عنوان مثال، از آنها بپرسید چه چیزی باعث می شود تا از شما خرید نکنند و گزینه هایی مانند قیمت، بررسی برای خرید در آینده، چیزی پسند نکرده اند و… را پیش روی آنها قرار دهید. به یاد داشته باشید که گزینه ای تحت عنوان دیگر عوامل تهیه کرده و اجازه دهید تا بازدیدکنندگان دلایل دیگر خود را برای شما شرح دهند. به طور حتم همه بازدیدکنندگان در این نظرسنجی شرکت نمی کنند، اما شما تا حدودی با مشکلاتی که برای فروش دارید آشنا می شوید. بررسی این مشکلات تا حد زیادی شما را برای بهبود مشکلاتتان کمک می کند.
۴.قیمت گذاری درست محصولات
اولین و آسان ترین قدم، بررسی قیمت محصولاتتان است. خودتان را فقط به بررسی قیمت رقبا محدود نکنید! محصولتان را جستجو کنید. نرم افزارهای ثبت آگهی مثل دیوار و شیپور و… را هم مثل سایت رقبایتان بررسی کنید. آیا محصولی که برای فروش گذاشته اید در مغازه ها نیز برای فروش وجود دارد؟ با چه قیمتی؟ آیا دیگر سایت ها و کانال های پرطرفدار و مغازه ها محصول شما را با تخفیف و قیمت پایین تر به فروش می رسانند؟ همه این قیمت ها را با هزینه ارسال کالا و مبلغ نهایی در نظر بگیرید. وقتی قیمت ها را مقایسه می کنید، قیمت تمام شده برای مشتری را مد نظر قرار دهید. تحقیقات نشان می دهند که معمولا خریداران بیش از ۳ سایت یا صفحات شبکه های اجتماعی را قبل از خرید بررسی می کنند. ۴۴٪ مشتریان وقت زیادی برای پیدا کردن پایین ترین قیمت محصول قبل از خرید صرف می کنند. اگر قیمتی پایین تر از قیمت شما پیدا کنند، بدون شک از شما خرید نخواهند کرد.