چگونگی کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی،بخش اول

در این سری از مقالات کدفرند قصد داریم با چگونگی کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی و همچنین با مشکلات و پیشروی وبلاگ نویسان در آشنا شویم.امروزه وبلاگ‌ها کاربردهای بسیاری دارند، حتی عده‌ای از آن به‌عنوان یک دفترچه خاطرات استفاده می‌کنند و وبلاگ نویس رویدادهای روزمره‌ی زندگی خود را در آن ثبت می‌کند. به‌طورکلی وبلاگ‌ها برای ارائه‌ی مطالبی که صاحب آن می‌خواهد در فضای مجازی در معرض دید گذاشته شود، برخلاف ترتیب زمانی ثبت آن‌ها، به کار می‌روند. به زبان ساده‌تر، آخرین پستی که وبلاگ نویس آن را منتشر می‌کند اولین مطلبی است که خواننده مشاهده می‌کند.

کسب درآمد از طریق وبلاگ

مجموعه‌ای از متون، تصاویر، لینک‌ها، صفحات اینترنتی و ویدئوها می‌تواند از دسکتاپ و امروزه از موبایل وبلاگ نویس به وبلاگ او انتقال پیدا کند. وبلاگ علاوه بر استفاده‌ی شخصی می‌تواند به یک شرکت، نهاد یا سازمان نیز تعلق داشته باشد و نویسندگان زیادی پست‌ها و مطالب خود را در آن به اشتراک بگذارند. چنین وبلاگ‌هایی می‌تواند متعلق به روزنامه‌ها و نشریات، دانشگاه‌ها، دفاتر وکالت، مشاورین املاک و غیره باشد

بسیاری از وبلاگ‌ها برای منظورهای متفاوتی به کار گرفته می‌شوند، برای مثال یک وبلاگ شخصی می‌تواند برای تبلیغ یک برند به کار گرفته شود، بسیاری از تجار برای معرفی کسب‌وکار خود و نهایتاً فروش محصولاتشان، از کارهای هنری، ویدئوها، تصاویر و فایل‌های صوتی مرتبط، در وبلاگشان استفاده می‌کنند. برخی دیگر از وبلاگ نویسان علاوه بر تبلیغ و فروش محصولات و خدمات خودشان، به معرفی و تبلیغ کسب‌وکارهای دیگر نیز می‌پردازند و از این راه کسب درآمد می‌کنند.

امروزه کسب درآمد در اينترنت براي افرادي تازه كار در دنياي اينترنت به خصوص اگر توانايي هاي ديگري هم داشته باشند بسيار ساده تر از گذشته شده است و گزينه هاي بيشتري هم براي کسب درآمد بوجود آمده است فقط كافيست يك وبلاگ داشته باشيد و شروع كنيد.به هر حال فكر مي كنم بد نباشد مروري بر روش هاي کسب درآمد موجود داشته باشيم.

1.برنامه هاي تبليغاتي– در سال هاي اخير تعداد شركت ها و سازمانهايي كه از طريق ديگر وب سايت هاي و وبلاگ ها تبليغ مي كنند بسيار زياد شده است بدين ترتيب يك وبلاگ نويس كه معمولاً سرمايه زيادي هم ندارد بدون احتياج به بازاريابي مشتري خود را پيدا خواهد كرد و فقط با ارائه يك شماره حساب معتبر بين المللي و پر كردن يك فرم ثبت نام و پس از بررسي هايي كه از طرف ارائه دهنده تبليغات صورت مي گيرد کسب درآمد خواهد كرد در اين نوع تبليغات دارنده وبلاگ تبليغات متني را را براي بازديدكنندگان خود نمايش مي دهد و با هر كليكي كه بازديدكنندگان روي تبليغات متني مي كنند مبلغي به حساب وبلاگ نويس واريز مي شود. معروفترين سرويس از اين نوع Adsense است كه متعلق به غول اينترنتي گوگل مي باشد البته گوگل ايرانيان را تحريم كرده و نمي توانند از اين سرويس استفاده كنند. و از موفق ترين برنامه هاي تبليغات متني كه اخيراً به اين جمع اضافه شده اند مي توان به Chitika’s eMiniMalls و WidgetBucks و Text Link Ads و در ایران نیز می توانید از آی نتورک و کانگورو اشاره كرد.

2.تبليغات برای کلید واژه ها: در صورتی که از ترافیک حاصل از جستجوی طبیعی، آن طور که انتظار دارید، نتیجه نمی گیرید، می توانید از کمپین های جستجوی پولی گوگل ادوردز استفاده کنید. با سرمایه گذاری روی کلیدواژه های درست، می توانید ترافیک قابل توجهی را به سوی وبسایت خود جذب کنید. درآمد حاصل از تبدیل هایی که به واسطه ی این ترافیک صورت می گیرند، با مقدار سرمایه ای که در این سیستم صرف تبلیغات کرده اید برابر، یا از آن بیشتر است. به علاوه، سعی کنید از آپشن های پیشرفته مربوط به مکان یابی، مروگرهای موبایلی یا دسکتاپ، و هر آپشن دیگری که به شما در جذب مخاطب هدف کمک می کند، بهره بگیرید.

3.برنامه هاي Affiliate (واسطه اي) – در اين روش يك شركت به عنوان واسط بين فروشنده اصلي (صاحب كالا) و فروشنده جزء (وبلاگ نويسان و صاحبان وب سايت ها) عمل مي كند و به ازاي فروش هر كالا درصدي از سود به فرشنده جزء يا وبلاگ نويس پرداخت مي شود در واقع فقط به ازای فروش نیست روش های پرداخت نیز در بازاریابی معرف متفاوت است برای این که اطلاعات بیشتری در رابطه با این سبکه بازاریابی به دست آورید میتواینداز پست بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ استفاده کنید. اين شيوه بيشتر به نفع صاحب كالا است چون حتي اگر جنسش فروخته نشود براي آن تبليغات مجاني كرده است. اما روي ديگر سكه وبلاگ نويسان و صاحبان سايت ها هستند كه اگر شركت واسط معتبر باشد درآمد نسبتاً خوبي مي توانند داشته باشند .البته در دنيا شركت هاي معتبر و قانوني هم وجود دارند كه از آن جمله مي توان به Amazon, Linkshare, Clickbank, Commission Junction اشاره کرد .

4.حمايت مالي- در اين روش يا خودتان شركت يا فردي را پيدا مي كنيد كه محصولاتش را در وبلاگ خود تبليغ كنيد و يا آن شركت وبلاگ شما را پيدا مي كند و سفارش تبليغ مي دهد و به اين ترتيب با پرداخت هزينه اي شما براي او به روش هاي مختلف تبليغات مي كنيد حتي بعضي از شركت ها كل فضاي تبليغاتي يك وبلاگ را خريداري مي كنند مثلاً اگر كل تبليغاتي كه به صورت ساليانه مي توانيد در يك وبلاگ انجام دهيد ۲ ميليون تومان باشد، اين مبلغ را دريافت كرده و براي يك سال اختصاصاً براي آن شركت تبليغ مي كنيد.

كه در اين روش هم تبليغات دهنده سود مي برد ( چون بدون رقيب و اختصاصي تبليغ مي كند و در عين حال مي تواند از تخفيف هاي معمول براي تبليغات بلند مدت و پرتيتراژ رسم است استفاده خواهد كرد.) و هم وبلاگ نويس چون انرژي خود را بر روي بهينه سازي وبلاگ خود مي گذارد. يكي ديگر از روش هاي معمول اين است كه كمپاني هاي بزرگ مبلغي را به نويسندگان وبلاگ هاي پر بازديد پرداخت مي كنند تا براي معرفي محصول جديد آنها مطلب بنويسد و به اين ترتيب آنرا به بازديد كنندگان خود معرفي كنيد.

5.شبكه وبلاگ نويسي – يكي از روش هاي موثر كه امروزه زياد به چشم مي خورد. اتحاد چندين وبلاگ كوچك است. به اين صورت كه چندين وبلاگ نويس درباره موضوعي مشترك يا نزديك به هم شروع به نوشتن مي كنند. و به يكديگر لينك مي دهند و گاه هر كدام از آنها دو يا چند وبلاگ را به طور همزمان اداره مي كنند. و براي جذب حاميان مالي هم به صورت مشترك بازار يابي مي كنند و وقتي كه يك مشتري پيدا كردند به صورت گروهي براي فروش كالا يا خدمات او كار مي كنند. اين افراد به صورت گروهي كار مي كنند بنابراين يك شبكه قوي بوجود آورده اند كه هم خواننده را راضي نگه داشته اند و هم مي توانند به طور موثري تبليغات كنند و حامي مالي خود را راضي نگه دارند البته درآمد آنها هم تقسيم مي شود ولي آنها مي توانند از روش ها متنوعي براي کسب درآمد استفاده كنند.

محمد‌رضا رمضانی

محمد‌رضا رمضانی هستم،به تازگی با تیم کدفرند اشنا شدم و خیلی خوشحالم در یک جمع صمیمی هستم،به تولید محتوا و بازاریابی محتوا علاقه مندم

همه مطالب این نویسنده

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است