راهنمای جامع کاهش نرخ پرش وبسایت،بخش اول

اگر همواره در حال تلاش برای افزایش ترافیک سایت خود هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است با افزایش نرخ پرش نیز روبهرو شوید. به معنای دیگر کاربران و مخاطبین که وارد صفحه فرود سایت شما شده اند ممکن است حتی قبل از اینکه فرصتتبدیل به مشتری را داشته باشید از سایت خارج شده باشند.در این سری از آموزش ها قرار است در رابطه با همین موضوع با شما صحبت کنیم و راهکارهای کاهش نرخ پرش را بررسی کنیم.

کاهش نرخ پرش

بنابراین در حالی که شما به دنبال افزایش فروش و تعامل کاربران در سایت هستید، نمیخواهید نرخ پرش بالا را برای خود رقم بزنید.این میتواند بسیار پر چالش باشد بنابراین بهتر است به جای تمرکز بر روی وضعیت ترافیک ورودی سایت به بهینه سازی و کاهش نرخ پرش سایت خود فکر کنید.در این سری از آموزش ها قرار است در رابطه با همین موضوع با شما صحبت کنیم و راهکارهای کاهش نرخ پرش را بررسی کنیم.

1.نرخ پرش چیست؟

هنگامی که یک کاربر وارد یکی از صفحات سایت شما شده است و بدون بازدید از دیگر صفحات خارج شود اصطالحا عمل پرش (bounce) اتفاق افتاده است، بنابراین درصد کلی ورود و خروج کاربران به یک صفحه از سایت را که بدون مشاهده دیگر صفحاتباشد نرخ پرش Rate Bounce میگویند.
وقتیRate Bounce صفحه فرود کمپین تبلیغاتی شما بالا است، به احتمال زیاد در آن صفحه انتظار مخاطبتان را برآورده نکرده اید و محتوای نامناسبی مورد استفاده قرار گرفته است.البته باید توجه داشته باشید که هدف صفحه مربوطه چه چیزی بوده است. برای مثال اگر هدف صرفا پرکردن فرم و دریافت ایمیل کاربران ورودی بوده است، میزان نرخ پرش بالا کاملا طبیعی خواهد بود.

2.نرخ پرش چگونه تعریف می شود؟

رخ پرش، وقتی ثبت میگردد که یکی از 4 عامل زیر توسط بازدید کننده صورت بگیرد و این یعنی که انتظار آنها از صفحه فرود یا وبسایت شما برآورده نشده است:

  • کلیک بر دکمه برگشت مرورگر وب.
  • بستن مرورگر (شامل بستن تب یا صفحه خود مرورگر).
  • وارد کردن یک URL متفاوت و ورود به وبسایتی دیگر.
  • تعاملی توسط مخاطب انجام نشود (وبسایت چندین دقیقه به حال خود رها گردد).

3.چگونه میزان نرخ پرش صفحات را کشف کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ اندازه گیری درصد نرخ پرش سایت خود بروید، باید به اهداف سایت و صفحه فرود طراحی شده فکر کنید تا متوجه شوید آیا میزان نرخ پرش در سایت شما بالا است یا خیر. برای مثال وضعیت نرخ پرش یک صفحه فرود مربوط به پر کردن فرم با وضعیت صفحه ی محصولات پیشنهادی یک فروشگاه اینترنتی متفاوت خواهد بود.

اولین گام شما در کشف میزان نرخ پرش، ورود به Analytics Google است. بلافاصله در صفحه اصلی میانگین وضعیت نرخ پرش سایت را مشاهده خواهید کرد.

کاهش نرخ پرش

اما با توجه به توضیحاتی که ارایه شد بهتر است نرخ پرش برای هر صفحه به صورت جدا بررسی شود، بنابراین در ادامه برای مشاهده میزان پرش در هر صفحه به مسیر Behavior>Site Contents>Landing Pages در پنل گوگل آنالیتیکس حرکت کنید.

4.چه میزان نرخ پرشی مناسب است؟

بر اساس آنچه گوگل در گذشته منتشر کرده است، میانگین نرخ پرش میان 41 ٪ تا 55 ٪ است. نرخ پرش وبسایتهایی که در زمینه های مختلف به فعالیت میپردازند، که عبارتند از:

  • وبسایت های محتوا بین 40 تا 60 درصد
  • وبلاگ ها بین 70 تا 98 درصد
  • وبسایتهای خرده فروش بین 20 تا 40 درصد
  • سایتهای سرویس دهی بین 10 تا 30 درصد
  • صفحات فرود بین 70 تا 90 درصد

در بخش اول این مقاله با نرخ پرش،معیارهای سنجش نرخ پرش و همچنین میزان مناسب نرخ پرش آشنا شدیم.در بخش دوم این پست با راهکارهای کاهش نرخ پرش به صورت کامل آشنا خواهیم شد.

محمد‌رضا رمضانی

محمد‌رضا رمضانی هستم،به تازگی با تیم کدفرند اشنا شدم و خیلی خوشحالم در یک جمع صمیمی هستم،به تولید محتوا و بازاریابی محتوا علاقه مندم

همه مطالب این نویسنده

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است