مشکل عدم دریافت داده های سایت توسط گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار تحلیل و آنالیز وب و نرم افزار‌های موبایل است که توسط گوگل ارائه شده و آمار بازدیدکنندگان یک وب سایت و یا یک اپلیکیشن را در اختیار صاحبان‌ آن‌ها قرار می‌دهد.نزدیک به یک ماه پیش ما در وب سایت کدفرند متوجه شدیم که داده های وب سایت توسط گوگل آنالیتیکس Track یا پیگیری نمی شوند.از این رو  با بررسی ها و جستجوهای مختلف متوجه شدیم که ابزار گوگل آنالیتیکس کد اسکریپتی که برای جمع آوری اطلاعات از وب سایت ها استفاده می کند را تغییر داده است.در ویدئو زیر ما نحوه دریافت کد اسکریپت جدید و استفاده از آن در وب سایت را به شما آموزش می دهیم.

گوگل آنالیتیکس

برای یک وب سایت، گوگل آنالیتیکس تمام ترافیک وب سایت را ذخیره می‌کند و پس از تحلیل اولیه‌ی‌ آن‌ها، اطلاعات نسبتا مفیدی در اختیار مدیریت سایت قرار می‌دهد. از جمله این اطلاعات می‌توان به مواردی نظیر: بررسی و تحلیل ورودی‌ها، صفحات ورودی‌دهنده، کاربران واردشده، فعالیت‌های کاربران، زمان حضور در سایت و مسیر خروجی آن‌ها اشاره کرد. این ابزار همان مقدار که می‌تواند برای مدیران سایت‌ها پر استفاده باشد، می‌تواند به خاطر تحلیل‌های غلط و نابجا باعث گمراهی و هدر رفتن هزینه‌های بازاریابی شود. بر اساس تجربه‌های کاربران این ابزار و ابزارهای دیگر مشابه که کار تحلیل ترافیک‌های وب را انجام می‌دهند، بزرگترین مشکل در استفاده از این ابزارها، «تفسیر اشتباه اطلاعات است». تا به آنجا که به اشتباه نسبت دادن تبدیل‌ها (Conversions) و اهداف تجارت الکترونیک (e-Commerce Goals) به شبکه‌های تبلیغاتی اشتباه و تکرار دوباره و دوباره‌ی این اشتباه، اصلی‌ترین خطای استفاده‌کنندگان از این ابزارها است.(نحوه افزودن کد گوگل آنالیتیکس به وب سایت).

کدفرند

کدفرند محلی برای کسانی است که علاقه به برنامه‌ نویسی راه اندازی کسب و کار اینترنتی شخصی دارند،ما در این جا دور هم جمع شده ایم تا از جدیدترین مباحث برنامه نویسی و تازه های فناوری اطلاعات بنویسیم.

همه مطالب این نویسنده

تاکنون هیچ نظری ثبت نشده است